poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Path of Exile - pierwsze wrażenia

Bardzo długo czekałem na Path of Exile. Z zapowiedzi wynikało, że Diablo 2 w końcu dostanie godnego siebie następcę. To gra z zupełnie innym podejściem do kupowania itemów. Handel wymienny z PoE, a RmAH z Diablo 3 to spora różnica. I chyba główny atut opisywanej produkcji. W końcu o co innego chodzi w tym gatunku, jak nie o zabijanie setek mobów i ubieranie postaci w coraz lepszy sprzęt. Sprzęt, który sami wyfarmiliśmy, a nie kupiliśmy na AH.

Ja wiem, Diablo 3 nie jest złe - to dosyć dobry tytuł. Ale do poziomu legendarnej dwójki się nawet nie zbliżył. Między D3 a PoE mieliśmy też fantastycznego Torchlighta 2. Osobiście czekam aż w Modzie Synergies do T2 zostanie dodana klasa Paladyna - wtedy ponownie będę grał w grę i napiszę coś więcej o tej właśnie modyfikacji. Ale przejdźmy do PoE.

Absolutnie pierwsze wrażenia po wbiciu kilkunastu poziomów Witchem i zabiciu Brutusa, najwcześniejszego poważnego bossa?

Bardzo... nierówne. Najpierw to, co mi się nie podoba.

- Animacja postaci
Mały koszmarek. Stylistyka gry przypadła mi do gustu, ale te animacje to poziom sprzed ładnych paru lat. Nie ukrywam, że wciąż liczę na poprawki w tej kwestii.

- Przyjemność z bicia mobów
Zdecydowanie zbyt mała. Nie wiem jaka jest tego przyczyna (może ta animacja?), ale ubijanie grup mobów - szczególnie odpowiednikiem wojownika - nie sprawia takiej przyjemności jak w T2. To chyba coś absolutnie indywidualnego. Znam fanatyka Diablo 3, któremu nie podoba się walka w Torchlight'cie drugim. A dla mnie ten tytuł to pod względem frajdy z potyczek ideał.

- Przystępność
A raczej jej brak. To jedna z najbardziej nieprzystępnych dla nowego gracza produkcji, jakie widziałem. Aż prosi się tu co chwilę o okienko, które wyjaśniałoby nam pewne kwestie. I nie chodzi mi tu o tak pięknie wyśmiane w Far Cry 3 Blood Dragon "press C to crouch". W PoE jest tyle nowości gatunkowych, dlaczego ich ładnie graczom nie przedstawić w postaci tutoriala?

A co przypadło mi do gustu w PoE?

- Darmowość
Prawdziwe Free 2 Play bez Pay 2 Win. Co więcej można tu napisać? Możemy grać za darmo? Możemy. Nie musimy nic płacić i wciąż możemy wszystko osiągnąć? Jak najbardziej.

- Community
Wielkie forum o grze, a do tego setki streamerów i tysiące filmików na Youtube. W tym te mojego ulubionego nerda w grach online - Kripparriana.

- Grafika
Animacja łagodnie mówiąc nie powala, ale sama grafika - mi się bardzo podoba. Nie rozumiem narzekania na ten element PoE. Może nie jest to Diablo 3, ale myślę, że stoi poziom wyżej od Torchlighta 2. Do tego chodzi o wiele lepiej niż produkcja Blizzarda.

- "DS-owość"
I nie chodzi tu o Dual Screena, ale o Demon/Dark Soulsa. Podobna grafika, świat i...

-Poziom Trudności
Nie jest łatwo. Już na normalu można zostać sprowadzonym do parteru. Może też okazać się, że już po paru godzinach twój build do niczego się nie nadaje i najmądrzej będzie zacząć grać od nowa.

Mój pierwszy Witch zakończył swoją przygodę z pierwszym aktem dosyć spektakularną porażką. Brutusa zabiłem wyłącznie dlatego, że miałem czar Cold Snap. Uznałem, że sensowniej będzie najpierw wzorować się na jakimś prostszym buildzie wziętym z neta. Spróbuję pograć Marauderem. Bo ta gra ma w sobie to coś co DS - mimo, że jest trudna, to cały czas na nowo przyciąga gracza.

I jeszcze jedno. Odbiłeś się kiedyś po 30 minutach od Path of Exile? Poświęć trochę czasu i daj tej grze szansę. Warto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz